2.9.2013

קונה רכבים לפירוק ונסיעה

כל מי שמשוטט באתרים כגון אתר יד2 בוודאי מכיר את כל אותם רכבים אשר מוצעים למכירה במחירים מגוחכים של כמה אלפי שקלים. מרביתנו מעדיפים שלא לרכוש רכבים אלו ממספר סיבות כלכליות ובטיחותיות : אם מחירו של הרכב הוא כל כך נמוך, סביר להניח שבעל הרכב ממש נואש להיפטר ממנו, והרכב בוודאי בילה את רוב שנותיו האחרונות במוסכים שונים. בנוסף לכך, מרבית הרכבים הללו הם רכבים שגילם הוא מעל ל - 15 שנים (ולעיתים אף יותר), כך שאין בהם בדרך כלל מערכת ABS או חיישני רוורס, מה שהופך את הנסיעה בהם למסוכנת.


במקרים אחרים, ישנם בעלי רכבים אשר הרכב שלהם אינו במצב כה גרוע, אך הרכב שלהם גם אינו אטרקטיבי במיוחד ולכן אין להם את הזמן או את הכוח להתעסק במכירה שלו. לכן, לעיתים קרובות הם מעדיפים למכור את הרכב למגרש מכוניות או לסוחר רכבים פרטי.

העברת הרכב לפירוק 

בניגוד למה שמקובל לחשוב, העברת רכב מושבת או במצב גרוע מאוד לפירוק הינה משימה פשוטה למדי, במהלכה המפרק קונה את הרכב, מפרק אותו, ומעביר את התשלום עבור החלקים לבעל הרכב. פירוק רכב עדיף על נטישת הרכב לא רק מהפן הכלכלי, אל גם מהפן האקולוגי (השארת רכב נטוש היא פתח לגנבי חלפים וגם מקשה על ניקוי הרחובות על ידי הרשויות המקומיות).

עם זאת, שוק פירוק הרכב הוא שוק תחרותי למדי ויש לבחור בחברת פירוק אמינה שיש לה מגרש גריטה מוסדר ותו סחר של משרד הרישוי המאפשר לה לעסוק במכירה וקניית רכבים לפירוק. במידת האפשר, רצוי לבקש הצעת מחיר מסודרת על מנת שיהיה ניתן להשוות בין מספר הצעות.

מכירת הרכב לקונה רכבים לנסיעה

זהו תהליך דומה למדי לתהליך הפירוק, רק שהפעם מקבלים כסף עבור רכב שעדיין ניתן לנסוע בו בבטחה. מכירת הרכב למגרש רכבים או לקונה רכבים פרטי מורידה כאמור את העומס מבעל הרכב שלא צריך להתחיל לחפש למי למכור את הרכב ולא מבזבז זמן יקר על טלפונים והתמקחויות עם קונים פוטנציאלים.

עם זאת, רצוי מאוד להגיע לפחות עם מחיר המחירון הרשמי של הרכב בהתאם לשנת הייצור שלו, אף על פי שיש לקחת בחשבון שהצעות המחיר שיתקבלו בפועל יהיו נמוכות ממחיר זה. (אחרי הכול, זמן שווה כסף). גם במקרה זה אפשר לפנות למספר מגרשים או סוחרי רכב במקביל ולנסות לקבל את הצעת המחיר הטובה ביותר. 



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה