28.6.2015

מערכת המולטימדיה ברכב - כבר מזמן לא רק סטריאו

עד לפני מספר שנים נאלצו בעלי רכבים להסתפק במערכות רדיו בסיסיות. מערכת מן הסוג הזה אמנם הצליחה להשיג ביצועים סבירים, אבל אי אפשר להשוות בינה לבין המערכות המודרניות: כיום מערכת מולטימדיה קובעת את ערך הרכב ומשנה לחלוטין את חווית הנהיגה. המערכת מתכתבת עם אמצעים טכנולוגיים מתקדמים ואפשר להשתמש בה יחד עם שורה ארוכה של תוספות.

סקירה קצרה של סוגי מערכות מולטימדיה לרכב יכולה לעזור למי שלא מכיר את החידושים האחרונים בתחום. ראשית, יש להבחין בין מערכות סאונד הכוללות הגברה ושמע לבין מערכות מיגון למניעת פריצה וגניבה. הדגש במערכות מיגון הוא על אימובלייזרים, אזעקה ומערכות נעילה מרכזית, בעוד במערכות מולטימדיה מדובר על מסכי LCD, מגברים, רמקולים, נגנים חיצוניים ואפשרויות חיבור למכשירי 3MP, DVD ועוד. שנית, מערכת מולטימדיה היא כבר מזמן לא רק סטריאו - בעיקר בזכות הרמקולים. כל נהג יכול לשדרג את הסאונד ברכב בעזרת בוקסות מיוחדות, רמקולים מידי, וופר, סאבוופר וטוויטרים.

איך השפיע האודיו הביתי על התפתחות מערכות הסאונד ברכבים?

אי אפשר לעקוב אחר התפתחות האודיו ברכבים מבלי לציין את קפיצת הדרך של תחום הסאונד הביתי. ההבדלים שקיימים בין מערכות מולטימדיה ברכבים ישנים וחדשים לא פחות גדולים מההבדלים בין מערכות סאונד ביתיות. מבחינת מחירים, כמעט כל אחד יכול להרשות לעצמו היום להשתמש במערכת עם מגברים ולחבר אותה למסך הטלוויזיה, המחשב והטלפון הנייד. ההתפתחות העיקרית היא תהליכי ייצור יעילים יותר שתרמו לירידת מחירים. היות והביקוש קשיח ואף נמצא במגמת עלייה, התוצאה היא מגוון עצום של יצרנים, דגמים ויבואנים.

האודיו הביתי השפיע על התפתחות מערכות סאונד בכל סוגי הרכבים ולא רק בדגמי היוקרה. בעלי שברולט, מרצדס או יגואר נהנים מאותה טכנולוגיה. ההבדלים היחידים באים לידי ביטוי באיכות חומרי הגלם המשמשים לייצור המוצרים. אפשר לראות הבדלים מן הסוג הזה באמפליפיירים להגברת עוצמת הקול ממכשירי אודיו המותקנים ברכב, או בתיבות תהודה. למרות שכל תיבת תהודה משדרגת את הסאונד בתוך הרכב, בדגמי יוקרה משתמשים בקופסאות חלולות מעץ משובח שבתוכן מותקנים קומפוננטים. אלו הם רכיבים המפיקים תנועת אוויר ויחד עם התיבה הם מהווים רמקול איכותי יותר מכל קומפוננט המותקן בדלת הרכב.

איך בוחרים מערכות מולטימדיה לרכב?

כמו בתחומים אחרים, גם בתחום של מולטימדיה לרכב עלול ההיצע הגדול לבלבל את הלקוחות. מומלץ לבחור מערכות חדשות או לשדרג את המערכת ברכב הקיים רק לאחר התייעצות עם אנשי מקצוע. יש לבדוק האם העלות הראשונית כוללת התקנה, לברר על שירותי תיקוני מערכות ולשמוע על תוספת מחיר עבור שירות אקספרס.

לסיכום, היום כבר אין סיבה לוותר על חווית סאונד של 360 מעלות בתוך הרכב. הכל תלוי בצרכים שלכם ובאהבה לצלילים חדים וברורים. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה