15.1.2015

המדריך השלם לבחירת מערכת קולנוע ביתית

מערכת קולנוע ביתית
מערכת הקולנוע הביתית היא הוצאה לא קטנה, אך יש ביכולתה לשדרג את הצפייה בכל סדרה או סרט, והיא מספקת מרכז בידור מקצועי בתוך הבית. רכזנו כאן מידע שיעזור לכם למצוא את מערכת הקולנוע הביתי המושלמת עבורכם. כזו שתואמת את הציפיות ואת הכיס.

מערכת קולנוע ביתית- ממה היא מורכבת?

ראשית יש לומר כי הרכב המערכת יכול להיקבע ע"י הקונה. בגדול יש שתי אופציות בבואכם לקנות מערכת קולנוע ביתית. האחת, לקנות מערכת שלמה כסט. האופציה הזו היא הזולה יותר והמהירה יותר. השנייה, להרכיב לבד את חלקי המערכת ובכך להתאים כל חלק במערכת לצרכים שלכם. האופציה השנייה יקרה יותר בדרך כלל, אך היא מספקת חווית משתמש חזקה יותר. בכל אופן, עליכם להכיר את חלקי המערכת הזו, ולוודא כי כל חלק נותן תמורה הוגנת למחיר הנדרש עבורו.

  • רסיבר- הלב של מערכת הקולנוע הביתית. הרסיבר, כשמו כן הוא, אליו מחברים את כל חלקי המערכת ולכן איכותו חשובה ביותר. לקריאה מעמיקה יותר פנו המדריך לבחירת רסיבר
  • רמקולים- כאן יש מגוון רחב, לא רק של יצרני רמקולים שונים אלא גם של סוגי רמקולים. רוב מערכות קולנוע ביתי משלבות מספר רמקולים, בין 5 ל7. נאמר על מערכת ממוצעת כי יש בה 5.1 רמקולים  הכוונה היא שיש 5 רמקולים וסאב- וופר אחד. (על הסאב-וופר ותפקידו, בהמשך). הרמקולים ממוקמים במרחב כך שיתנו את האפקט המקסימאלי וההרמוני ביותר, ולכן חשוב לתת את הדעת על סוגי הרמקולים השונים הנבחרים למערכת. במערכת קולנוע ביתית ניתן לשלב רמקולים מסוגים שונים: רמקול רצפה, רמקולים שקועים בקיר ורמקולי מדף. יש כמובן יתרון אסתטי משמעותי לרמקולים השקועים בקיר. צרכנים רבים בוחרים לשלב את יחידת הקולנוע הביתית בסלון, שהוא בדרך כלל מרכז הבית ולכן חשוב שהקו הנקי והמעוצב של הבית יישמר. יש לציין כי חשוב לוודא שיש מי שיתקין עבורכם את הרמקולים כיוון שהדבר דורש מיומנות וניסיון. אנשים רבים רואים ברכישת מערכת קולנוע ביתית הזדמנות לשיפוץ קל (או רוכשים אותה במסגרת שדרוג ושיפוץ הבית) לכן כדאי לחשוב על שילוב של עבודות גבס בהן ניתן לשלב רמקולים שקועים בגבס, וליצור מראה חדש ורענן עבור הבית. שדרוג שכזה לא עולה הרבה אך פועל כמתיחת פנים של ממש לבית או לחלק ממנו. אם בחרת לחבר לבד מערכת קולנוע ביתית יש לוודא כי כל הרמקולים הן מאותה חברה, באופן עקרוני תהיה בינם הרמוניה טובה יותר.

    מיקום הרמקולים- יש למקם את הרמקול המרכזי ממש מעל הטלוויזיה כיוון שהוא זה שאחראי להגברת 80% מהצלילים הנשמעים. שני הרמקולים הקדמיים ימוקמו במרחק של כ 40 ס"מ לפני הטלוויזיה, משני צידיה. הרמקולים האחוריים ימוקמו מאחורי ומעל הטלוויזיה והם אלו שיתנו את הסראונד (סראונד היקפי). את הסאב וופר יש למקם במרכז הסט, ככל שניתן. הסאב- וופר אחראי על הגברת הצלילים הנמוכים, ולכן מיקומו בעל חשיבות פחותה במעט משאר הרמקולים.
  • DVD- מכשירי הDVD מאפשרים לנו לראות תוכן בידורי שאינו נמצא באחד מערוצי הטלוויזיה. חשוב לוודא כי למכשיר הDVD יש את כל החיבורים המתאימים, ושהוא עובד באופן הרמוני עם הרסיבר והרמקולים. כדאי לקנות מכשיר DVD ידידותי למשתמש, בעל שלט, וכזה הקורא את כל סוגי הסרטים הקיימים. העולם מחולק ל6 אזורים, בכל אזור נצרבים הסרטים (אלו שאנו קונים אח"כ כ DVD) באופן שונה, וזאת בכדי למנוע הפצת סרט מאזור מסוים (למשל ארה"ב) באזור אחר (למשל ישראל) ע"י גורמים לא רשמיים. כדי לעקוף את המגבלה הזו יש לוודא כי המכשיר שברצונכם לקנות הוא מולטיזון (multi-zone) כלומר תומך בכל האזורים. כך תוכלו להוריד כל סרט מכל אתר ולא לחשוש שהDVD לא ייקרא אותו. כמו כן יש לוודא תמיכה בפורמט jpeg המאפשר צפייה בתמונות, וכן תמיכה בקריאת דיסקים צרובים (vcd).
  • טלוויזיה- החלק הוויזואלי ביותר במערכת הקולנוע הביתית היא הטלוויזיה. לרוב היא אינה מגיעה כסט יחד עם הרמקולים והרסיבר ויש לקנות אותה בנפרד. היום רוב הטלוויזיות הן בעלות מסך full HD בטכנולוגיית LCD  או LED , כאשר טכנולוגיית הLED היא העדיפה אך גם היקרה יותר. טלוויזיה בעלת קצב רענון גבוהה (מעל 50 Hz) נחשבת טובה, כלומר תראו פחות הבהובים וריצודי מסך. בנוסף יש לשים דגש על אופי השימוש וצורת הסלון, כך שאם השימוש הוא לרוב משפחתי, ויש מי שיישב בצד, כלומר בזווית לטלוויזיה, כדאי לבחור בטלוויזיה דקה (לא מסך שטוח, אלא מסך דק! יש הבדל) המונעת השתקפויות בכל זווית. כמובן שקיימת אפשרות לחבר מקרן במקום טלוויזיה וליהנות מחוויה קולנועית של ממש, אבל יש לשים לב למגבלות החדר ולהתאמה של מקרן לגדול החלל. את הטלוויזיה מומלץ למקם במרחק של פי שניים מגודלה  טלוויזיה של 50 אינצ' במרחק של כ 100 אינצ' ממקום הישיבה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה