11.12.2011

איך לבחור מערכת קולנוע ביתית?

עד לפני עשור או שניים, מערכת קולנוע ביתית הייתה נחלתם של העשירים והמפונקים. רובינו הסתפקנו בטלוויזיה פשוטה, די.וי.די והרבה סרטים צרובים מקאזה. כיום, מערכת שכזאת היא נחלתם של מאות אלפים. המחירים הנמוכים, קלות התפעול וההרכבה ואיכות הצפייה הטובה מושכים אלפי ישראלים אל חנויות מוצרי חשמל שונות בחיפוש אחר מערכת קולנוע לבית.

אז רגע לפני שגם אתם הולכים לשפוך מאות/אלפי שקלים על הזכות לצפות בסרטים בסאונד היקפי, קראו את השורות הבאות שיסייעו לכם בבחירה ראויה.

מערכת קולנוע ביתית מורכבת משלושה צירים – די.וי.די, מגבר או רסיבר ורמקולים.


נתחיל בפשוט – הדי.וי.די. נחשב לנפוץ ביותר כמקור לצפייה. במרבית המקרים הוא מגיע כיחידה נפרדת, אך לעיתים כחלק מן המגבר. חשוב שהפירמה תהיה מוכרת. חברות הזויות מסין יסתיימו לרוב ב"טוטאל לוסט" אחרי חודשים ספורים. ודאו שבמכשיר שקע אחד לפחות לצפייה ב-HD. אם דיסקים צרובים הם לב העניין מבחינתכם, אפשרות קריאת Divx הכרחית. רצוי גם שיהיה לו חיבור לשקע USB.

נעבור למנה העיקרית. המגבר – רסיבר. האחראי הראשי על הסאונד. ישנם לא מעט פרטים שעליכם לדעת בבחירת הרסיבר, אז בואו לא נבזבז זמן...

  • מפענח צליל היקפי- בדיוק הפרט שגורם לכם לשמוע בשני האוזניים, פעם מימין ואז משמאל ומאחורה ומקדימה, בקיצור, כמו בקולנוע. כדאי לבחור במפענח התומך  ב-dolby digital או במתחרה DTS. הסתפקות ב-dolby pro logic תשאיר אתכם עם צליל היקפי ירוד למדיי.
  • RMS – מבטא את עוצמת הרמקולים המקסימאלית האמיתית. כמה שיותר גבוה – יותר טוב.
  • שדרוג שמע – הנפוץ ביותר – איקוולייזר או DSP. בחרו אחד עם מספר גדול של תבניות צליל.
  • שדרוג תמונה – אופציה חדשה יחסית, המייקרת את העלות. לא חובה, מיועדת רק לבעלי אבחנה דקה.


לגבי הרמקולים, כדאי שתדעו – המספר שלהם מייצג את מספר הרמקולים ואת הבס (סאבוופר). נניח 5.1 – חמישה רמקולים, 0.1 סאבוופר. 5.1 זה מינימאלי, 6.1 כבר טוב. העדיפו רמקולים רצפה או מדף על פני לוויניים, ובכל מקרה, האזינו לצליל שלהם בעצמכם.

אז בפעם הבאה שתחפשו מוצרי חשמל לבית תהיו כבר מוכנים הרבה יותר. קנייה נעימה.

2 תגובות: