15.1.2015

המדריך לבחירת מחשב נייד

החלטתם להצטרף למאה ה21 ולקנות מחשב נייד? המדריך הזה יעזור לכם להציף את כל השיקולים הרלוונטיים, ולבחור מחשב נייד שעונה בצורה הטובה ביותר על הצרכים שלכם. ובאמת, כאן זה המקום להגיד שיש מגוון רחב של מחשבים ניידים טובים, ולכן ההמלצה שלנו היא לבחור את קטגוריה אחת או שתיים שהן קריטיות עבורכם ולחפש מחשב שהוא טוב מאוד בקטגוריות האלו, וטוב בכל שאר הקטגוריות. למשל: אם אתם סטודנטים שלוקחים את המחשב לכתה בכל יום, הקטגוריות החשובות עבורכם הן משקל המחשב הנייד ועמידות הסוללה שלו. כלומר, אין טעם להשקיע הרבה כסף במחשב בעל כרטיס מסך מעולה, אבל כדאי להשקיע במחשב קל בעל סוללה עמידה לאורך זמן. 

משקל-

מחשבים ניידים מלאים (לא נטבוק או טאבלט) הם בעלי משקל שנע בין 2-3.5 ק"ג. לאדם הממוצע נוח לסחוב מחשב שמשקלו עד כ 3 ק"ג, אך כמובן שזה נתון אישי למדי ולכן ההמלצה שלנו היא פשוט לסחוב אותו קצת בחנות. 

גודל המסך-

גודל המסך הוא זה שקובע את גודל המחשב כשהוא סגור. בעקרון ככל שהמסך גדול יותר כך נוח יותר לעבוד עם המחשב, אך קשה יותר לנייד אותו, ועל כן מסכת השיקולים שלכם נכנסת כאן לתוקף. רוב המחשבים הניידים הם בעלי מסך בגודל של: 10.1, 11.6, 13.3,14.1 או 15.6 אינצ'. 

סוג המסך-

בקטגוריה הזו יש שתי אופציות מסך מט או מסך מבריק. 
מסך מט מתאים בעיקר לקריאת טקסט ויתרונו הגדול הוא שהאור לא משתקף ממנו ועל כן הוא מתאים להתבוננות של מספר אנשים במסך המחשב. 
מסך מבריק מחדד את הצבעים במסך ולכן הוא מתאים במיוחד לצפייה בתמונות או סרטים במחשב. חסרונו, כאמור, הוא השתקפות האור ממנו. 

כרטיס מסך- 

כרטיס המסך הוא שאחראי על היכולת של המחשב להמיר קבצים לתצוגה טובה במסך. כאן יש שתי אופ', האחת כרטיס מסך פנימי- שהוא לרוב תומך HD ומספיק כמעט לכל שימוש. השנייה היא כרטיס מסך חיצוני שהוא חזק ומתקדם יותר. אופ' זו טובה עבור שימושים של עריכה, משחקי תלת מימד וכו'...

רזולוציה-

הדעה הרווחת היא שככל שהרזולוציה טובה יותר, כך נראה טוב יותר את המוצג על מסך המחשב הנייד. האמת היא שחייבת להיות התאמה בין מידת הרזולוציה לגודל המסך. במסך קטן (עד 12 אינצ') עדיפה דווקא רזולוציה של כ 1024x600 כיוון שרזולוציה גבוהה יותר תקשה על קריאת טקסט מהמסך. במסכים גדולים עדיפה רזולוציה גבוהה ככל שניתן (רזולוציה גבוהה היא כ  1440x900), אך יש להסתייג ולומר שרזולוציה גבוהה רלוונטית בעיקר למי שהמחשב משמש אותו לפרזנטציות או לצפייה בסרטים. 

מעבד- 

לב ליבו של המחשב הנייד הוא המעבד. איכות המעבד מעדיה באופן ישיר גם על איכות הסוללה, משקל המחשב ומהירות ביצועיו. כידוע, שוק המעבדים נשלט היום ללא עוררין ע"י חברת אינטל. סדרת המעבדים הרלוונטית היום היא core-i. בסדרה זו יש מספר מעבדים הממוספרים מ3 ועד 7 כאשר מעבד core-i3 הוא החלש ביותר ו core-i7 הוא החזק ביותר. בכל מחשב נייד, לא משנה מה השימוש המרכזי בו, חשוב שיהיה מעבד טוב. לרוב המשתמשים יספיק מעבד core-i5 שהוא במרכז סקלת החוזק של המעבדים. בכל אופן, אנו ממליצים לבקש לראות מחשבים ניידים המכילים את כל סוגי המעבדים, לעיתים השינוי במחיר אינו גדול, לעומת הרווח ממעבד חזק יותר. 

זיכרון RAM-

כונן זיכרון זה מאחסן את כל התוכנות והמסמכים שלכם באופן זמני בעת השימוש במחשב. ככל שזיכרון ה RAM גדול יותר, כך המחשב יפעל באופן מהיר יותר ולא "יתקע". מומלץ לבחור מחשב נייד שזיכרון הRAM שלו הוא לפחות 2GB, מי שמתכנן להשתמש בתוכנות עריכה למינן צריך זיכרון RAM של 3GB לפחות. בכל אופן חשוב לדעת כי החלפת כרטיס זיכרון היא עסק יקר ולכן חשוב להקדיש זמן מחשבה לגודל הזיכרון הנדרש. 

כונן קשיח- 

בכונן זה מאוחסן כל המידע שיש על המחשב. ככל שהוא יהיה בעל נפח גדול יותר, ומס' סיבובים גדול יותר, כך המחשב יהיה מהיר יותר. בקטגוריה זו, רוב המחשבים עומדים בסטנדרטים גבוהים מאוד, אך בכל זאת נציין כי לא כדאי לקנות מחשב המכיל כונן קשיח הקטן מ 250GB, ובעל מס' סיבובים של כ 5000rpm. מחשב שתכונות הכונן הקשיח שלו גבוהות יותר הוא מחשב טוב. 

כוננים חיצוניים- 

בקטגוריה זו נמצא את כונני ה DVD וה CD שלמעשה הולכים ונעלמים מעולם המחשבים הניידים לטובת כונני ה- disk on key שהם גדולים יותר מבחינת נפח האחסון שהם מציעים. במחשב נייד סטנדרטי יש כמובן חיבורי USB , המתאימים לכונני disk on key, וזאת ללא קשר לגודלו. אם חשוב לכם כונן DVD ו CD וודאו כי המחשב הנייד שבחרתם מכיל כונן זה (המחשבים הקטנים יותר לא מכילים אותו בדרך כלל, כיוון שכונן כזה מעלה באופן משמעותי את הגודל והמשקל של המחשב הנייד), ושניתן לצרוב בעזרתו דיסקים בשיטת dual layer. 

סוללה- 

הטכנולוגיה של היום צריכה לאפשר לכם כ 4 שעות של עבודה עם המחשב הנייד ללא טעינה. הסוללה המורכבת מתאים, כך שככל שמספר התאים עולה כך גם משך העבודה האפשרי של הסוללה. בנוסף חשוב להסתכל על נתוני הצרכן של הסוללה ולוודא שהנתון בשם watt-hours הוא גבוה ככל שניתן. נתון זה מעיד על היחס בין ההספק שהמחשב צורך, לשעות העבודה שהוא ייתן לכם. 

חוץ מהדברים החשובים הללו, ישנם מספר דברים שכדאי לוודא את הימצאותם במחשב הנייד לפני קנייתו:


  • אחריות- ולוודא שהיא בינלאומית כי נסיעות לחו"ל אינן מבוטחות אם לא...
  • כניסות:  HDMI (חיבור לטלוויזיה ולמדיה), חריץ לכרטיס זיכרון (שתוכלו להוריד ישר מהמצלמה למחשב), חיבורי רשת קווי- RJ-45, חיבור מודם RJ-11, S/P DIF- חיבור לרמקולים, VGA- חיבור אנלוגי למסך חיצוני. 
  • בולמי זעזועים ושילדה מחוזקת. המחשב הנייד כאמור, זז ונע ממקום למקום ועל כן יש לוודא שהוא מצויד בחיזוקים המתאימים. במקרים שבהם יש צורך בעמידות גבוהה יש לוודא כי קיים חיישן נעילה לכונן הקשיח המונע נזק במקום הכי רגיש והכי חשוב, בו מאוחסן כל המידע שלנו. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה