25.8.2013

בניית אתרים סלולרים / התאמת אתר למובייל

בניית אתרים מתאימים לסלולר הפכה בשנים האחרונות לתחום ההתמחות של חברות רבות לבניית אתרים, במיוחד כאשר יותר ויותר אנשים גולשים דרך מגוון רחב של מכשירים סלולאריים ומערכות הפעלה כגון אייפון ואייפד המשתמשים במערכת ההפעלה של אפל, iOS, או מכשירי גלקסי המשתמשים במערכת ההפעלה של גוגל, אנדרואיד.

לכל אחד מן המכשירים האלו ישנם מאפיינים שונים מבחינת סוג הדפדפן בהם הם משתמשים ובעיקר הרזולוציה של המסך שלהם. אתר אינטרנט הבנוי בצורה רגילה, לוקח בחשבון רזולוציה קבועה שהיא בדרך כלל רזולוציה סטנדרטית של מחשבי PC, ואם הרזולוציה היא גבוהה יותר, ייתכן שלאתר פשוט יהיו שוליים. לעומת זאת, כאשר אתר כזה מוצג על גבי מכשיר סלולרי, הרזולוציה שלו עלולה להיות קטנה מדי או שלא להתאים לקנה המידה של האתר והתוצאה היא תמונה מעוותת או צורך דחוף לגלול את האתר לצדדים שונים.

מדוע אתר סלולארי כה חשוב לתדמית העסק או החברה

כאשר גולש מנסה לגלוש לאתר אינטרנט דרך מכשיר סלולארי ומגלה שהוא מופיע בצורה לא טובה, הוא עלול לצאת מן האתר במהירות ולא לחזור אליו. כך יוצא שהגולש מאוכזב ובעל האתר הפסיד לקוח פוטנציאלי. לפיכך, כיום יותר ויותר בעלי עסקים מבינים מדוע כה חשוב שהאתר שלהם יוצג בצורה אופטימאלית על כלל המכשירים בשוק. ראוי לציין כי ישנם עסקים רבים הבוחרים לבנות אפליקציה ייעודית במקום אתר אינטרנט סלולארי, אך מדובר בתהליך יקר למדי שלעיתים גם דורש אישורים מיוחדים מיצרני המכשירים.

שיטות מרכזיות לבניית אתרים סלולאריים

  1. בניית אתר סלולרי נפרד מן האתר הרגיל – אתר כזה הוא בדרך כלל אתר שכולל בעיקר טקסט או תמונות קטנות וניתן להתאים אותו בקלות לרוב המכשירים בשוק מכיוון שהעימוד שלו הוא בסיסי למדי. אלו היו האתרים הנפוצים ביותר עד לפני כמה שנים (בעיקר לפני דור הסמארטפונים ומסכי המגע). החיסרון העיקרי של אתרים מסוג כזה הוא שמדובר באתר נפרד מן האתר הרגיל. את התכנים של אתר כזה צריך לעדכן בנפרד מהתכנים של האתר הרגיל וגם לבצע אליו הפניה מיוחדת כאשר המשתמש מקליד את הכתובת שלו מדפדפן סלולרי. כמו כן, ייתכן שאתר כזה לא יתאים לכל המכשירים בשוק ויהיה צורך לקדם אותו בנפרד במנועי חיפוש.
    לדוגמא אתר סלולרי נפרד מן האתר הרגיל של חברת Smart SEO בניית אתרים הוא כזה גלשו אליו פעם דרך המחשב ופעם במכשיר הסלולרי שלכם!

  2. בניית אתר רספונסיבי – אתר רספונסיבי הוא אתר שמתאים את עצמו למכשיר עליו הוא רץ, כך שהתמונות תמיד יהיו בקנה המידה הנכון ולא תידרש מן המשתמש גלילה לצדדים. לדוגמה, אם המסך של המכשיר מוצב בצורה אנכית, אז הטקסטים יופיעו מתחת לתמונות, ואם הוא מוצב בצורה אופקית, התמונות יופיעו לצד הטקסטים. מלבד היתרון המרכזי שאין צורך לעדכן אתר שכזה בנפרד מהאתר הרגיל, הוא גם מתאים יותר לקידום במנועי חיפוש מכיוון שאין כפילות בקוד.

    החיסרון המרכזי של העיצוב הרספונסיבי שהוא דורש זמן והשקעה נוספת מחברת בניית האתרים מכיוון שיש לחשוב כיצד להתאים את האלמנטים השונים לכל רזולוציה. בדרך כלל מתכננים מספר סקיצות עד שמגיעים לעיצוב הסופי ואין פתרון מושלם. לדוגמה, לפעמיים צריך לוותר על אלמנטים מסוימים באתר שאין להם שימוש מגלישה דרך הסלולאר כמו גלריות עם תמונות כבדות במיוחד או טפסים מורכבים מאוד שקל יותר למלא דרך מחשב בייתי. 

לסיכום – האתגר שווה את ההשקעה

לסיכומו של עניין, בניית אתר סלולארי אינה תמיד משימה פשוטה או זולה במיוחד הדורשת זמן, אך בעידן בו אנו חיים, יש לה יתרונות ברורים לטווח הארוך שחבל לוותר עליהם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה