23.7.2014

תיקוני מכשיר סלולר שמחוץ לאחריות היבואן – שירות תיקונים לאייפון


יש מצבים רבים בהם בעל טלפון סלולרי נתקל בבעיות שונות במכשיר ומגלה שתקופת האחריות על המכשיר והסוללה הסתיימה. במקרה כזה יש לגשת אל מעבדה בעלת מוניטין וותק בתחום שירות תיקונים לאייפון ולמכשירים סלולריים נוספים.

אחריות יבואן או יצרן – חובה

נכון להיום כל מכשיר סלולרי אותו קונים בישראל מחברה או עסק מגיע עם אחריות יבואן או אחריות יבואן רשמי של היצרן. רוב האנשים אינם יודעים מה האחריות כוללת ואינם מבררים זאת ולכן פעמים רבות הם מגלים שהאחריות אינה בתוקף לאחר זמן קצר או שהיא אינה כוללת שירות תיקונים לאייפון או לכל מכשיר סלולר אחר. חשוב לדעת שהמועצה הישראלית לצרכנות אחראית על כל הקשור אל אכיפת תקנות הגנת הצרכן בכל הקשור אל נושא האחריות והשירות שלאחר קניית הסלולר.

שירות תיקונים לאייפון - תעודת אחריות 

נכון להיום חובה על כל יצרן או יבואן לצרף תעודת אחריות לאותו מכשיר סלולר שנקנה ולציין באותה תעודה את השם של היצרן, בית העסק והתאריך בו המוצר נרכש. בנוסף, חובה על העסק לאפשר לצרכן לעיין בתעודת האחריות טרם הוא החליט האם לבצע את הרכישה או לא. חובה על היבואן לתקן כל קלקול שהתגלה במכשיר האייפון, להחליף חלקים פגומים או להחליף למכשיר חדש בעקבות מכשיר פגום, כל זאת ללא עלות ובמסגרת תקופת האחריות המצוינת. היבואן או היצרן רשאים לדרוש תשלום בעבור שירות תיקונים לאייפון רק לאחר הוכחה חד משמעית שהליקוי במכשיר נגרם בזדון או שהתיקון נעשה על ידי מישהו שאינו מורשה ולכן נגרם נזק למכשיר.

תיקון מכשיר מחוץ לאחריות

חשוב לדעת מה כוללת האחריות של המכשיר הסלולרי בעת קנייתו ולכמה זמן היא תקפה. במקרים בהם האחריות פגה או שנוצר מצב שאינו מוגדר בתחום האחריות, יש לגשת אל מעבדת שירות תיקונים סלולרי שמציעה שירות תיקונים לאייפון או כל מכשיר אחר שבבעלותכם. רוב האנשים מעדיפים לגשת אל מעבדה בה עובדים מומחים של היצרן, כמו למשל מעבדת תיקונים של אייפונים. כאן טכנאי הסלולר יאבחן את הבעיה ויאמר לכם מה העלות לתיקונה. רוב האנשים מעדיפים להרחיב את האחריות של המכשיר כבר במעמד הקנייה לתקופה של שנתיים או שלוש וזאת על מנת לזכות בשקט נפשי ולדעת שיש מי שדואג לאייפון שלהם. חשוב שהם ידעו כי גם במקרה של כל בעיה שאינה במסגרת האחריות יש מעבדות מקצועיות שמעסיקות טכנאים בעלי וותק ומומחיות בתחום תיקון אייפונים.

לסיכום, תמיד יש לקנות מכשיר אייפון מיבואן בעל רישיון סחר ממשרד התקשורת. חשוב לדעת שתמיד יש אחריות יצרן לשנה הראשונה של קניית המוצר. תמיד יש אפשרות לאתר את מעבדת התיקונים המקצועית ביותר למכשירי האייפון ולברר האם יש אפשרות לרכוש אחריות או שירות תיקונים לאייפון תמורת תשלום חודשי ואם אינכם מעוניינים להתחיל ולשלם מדי חודש, תמיד יש אפשרות לפנות אל מעבדות תיקונים פרטיות לצורך תיקון המכשיר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה