23.7.2014

טלוויזיה להמונים

טלוויזיה היא ללא ספק אחד ממוצרי החשמל הנפוצים בעולם. כמעט בכל בית במדינות מערביות יש לפחות מסך טלוויזיה אחד, המשמש גם לצורך צפייה בשידורי לווין או כבלים וגם לצורך גלישה באינטרנט וצריכת מוצרי בידור. ההבדל העיקרי בין השימוש בטלוויזיה כיום לבין השימוש בעבר נובע מאיכות המסכים. עד לפני מספר שנים נאלצנו לצאת מהבית ולרכוש כרטיס לקולנו על מנת לצפות בסרטים באיכות HD מרשימה, אך כעת זהו סטנדרט מקובל הקיים בכל הדגמים.

ההצלחה של טלוויזיה בתור מוצר להמונים ושיפור יכולות טכנולוגיות הביאו לגידול בהיצע. היות והביקוש נשאר יחסית קבוע ותדירות החלפת המסכים לא השתנתה באופן משמעותי, המשמעות היא ירידת מחירים. כיום ניתן לרכוש מסכי טלוויזיה איכותיים ומרשימים במחירים מצחיקים. העלות של טלוויזיה לא מהווה פקטור והפרמטרים הקובעים את ההבדלים בין הדגמים הם בעיקר טכניים.


דגמי מסכים הקיימים בשוק

כל החברות המובילות בעולם מציעות דגמי טלוויזיה ומסכים שונים. היצרניות הבולטות הן סמסונג, LG, סוני, שארפ ופיליפס, כאשר לצידן כדאי להזכיר את פנסוניק, סנסוי וטושיבה. מבחינת גודל מסך, הטלוויזיות הסטנדרטיות עבור שימוש ביתי נמכרות בגודל של 32-46 אינצ', אך גם גדלים של 50 או 60 אינצ' הופכים להיות יותר ויותר שכיחים.
סקירה קצרה של דגמי המסכים הקיימים בשוק מעלה מספר פרמטרים קבועים אליהם כדאי להתייחס. ראשית, חשוב להשוות בין טכנולוגיות. ההבדלים הבולטים בין מסכים הם בטכנולוגיות LED, פלזמה או LCD. טכנולוגיית LCD כוללת תאורה אחורית המבוססת על פלואורסנטים. טלוויזיות אלו תומכות ברמה גבוהה של HD אך החיסרון שלהן הוא רמת שחור בינונית. מנגד, טכנולוגיית LED מבוססת על נורות LED והן חסכוניות יותר בחשמל. התמונה בטלוויזית פלזמה היא יותר קולנועית ובעלת אופי ריאליסטי.

שנית, יש להבחין בין סינונים נוספים הקובעים את הפונקציונאליות של המסך. בעיקר יש להתייחס אל תלת מימד ותכונות SMART TV המבטיחות שימוש באפליקציות ייעודיות. על אף שפע האפשרויות, כדאי להתעודד בעובדה שהיום לכל מסך טלוויזיה הנמכר בשוק החופשי יש תמיכה מלאה באיכות שידור HD.

המלצות על רכישת טלוויזיה

ההמלצה העיקרית היא לא להתפשר על איכות המסך והטלוויזיה. רצוי לאסוף המלצות על יצרניות טלוויזיה מובילות, להגיע אל אולמות התצוגה ולבקש לצפות בערוץ פופולארי. אל תתרשמו רק מסרטוני התדמית המוצגים על גבי המסכים ובדקו האם הטלוויזיה נותנת מענה לצרכים האישיים שלכם. בדקו את צורת התפעול של השלט, את מספר החיבורים במוסך, את התמיכה בכבל HDMI וכבל USB ואת אפשרויות החיבור למערכות סאונד.

השקיעו במסך טלוויזיה איכותי ושפרו את מערכת הבידור הביתית שלכם בעשרות אחוזים. בנוסף, זכרו כי רכישה של מסך טלוויזיה מתבצעת לעיתים רחוקות בלבד. עדיף להשקיע כבר בפעם הראשונה במסך איכותי ומתקדם וכך ליהנות מכל מה שיש לטכנולוגיה המודרנית להציע. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה