24.7.2014

מה חשוב לדעת על מכונת קפה

מכונת קפה היא כבר לא רק סמל סטטוס. כמעט בכל בית, משרד ועסק ניתן למצוא מכונות קפה לרווחת הציבור הרחב. היתרון של מכונות בא לידי ביטוי בקפה באיכות גבוהה. המכונות מצליחות לייצר קפה טעים ובריא במהירות, תוך שימוש סטרילי ונקי בקפסולות ייעודיות. המחיר הראשוני של המכונה אינו גבוה והוא משתלם בטווח הקצר והארוך. יחד עם זאת, ההצלחה של המכונות גרמה להגדלת ההיצע ולכן לא תמיד קל לזהות את המכונה הטובה ביותר.

לקוח המעוניין לרכוש מכונת קפה ביתית צריך להתחיל בהגדרת הצרכים האישיים שלו. יש סוגים רבים של מכונות ולא כולן מתאימות עבור שימוש ביתי. מכונת אספרסו משמשת להכנת משקאות קפה מבוססי אספרסו ולעיתים היא כוללת מקציף חלב. מנגד, מכונת פרקולטור משמשת להכנת קפה פילטר בעוד מקינטה היא למעשה כלי להכנת מוקה. 

מי ששותה רק אספרסו לדוגמא יכול לחסוך מאות שקלים על מכונה פשוטה, לעומת אחרים שלא מוכנים לוותר על קפוצ'ינו וקפה הפוך. האביזרים המשלימים מייקרים את מחיר המכונה בעשרות אחוזים. הגדרה של צרכים ומטרות עוזרת לסנן בין מכונות קפה לא רלוונטיות ותורמת עבור צרכנות נכונה. שיקולים אחרים בהקשר הזה יכולים להיות מחיר המכונה, גודל, מחיר הקפסולות, המראה החיצוני וכדומה. 


מה בודקים כאשר קונים מכונת קפה?

אחרי שמגדירים צרכים, מטרות ואופי שימוש ניתן לרדת אל שורש העניין ולבדוק מספר פרמטרים. הפרמטר הראשון הוא איכות המכונה ואיכות הקפסולות. כדי לבדוק את האיכות של הגורמים הללו אפשר לערוך מבחן טעימות בחנות, להתייעץ עם חברים ובני משפחה או לקרוא המלצות באתרי האינטרנט העוסקים בתחום. מצד אחד, המלצות עוזרות לזהות מכונה אמינה ויעילה. מצד שני, על טעם ועל ריח קשה להתווכח ולכן אין תחליף לטעימה אישית.

פרמטר שני הוא התפעול. העדיפו מכונות קפה שלא דורשות תפעול מסובך או מורכב. כיום ניתן למצוא מכונות איכותיות, זולות, אמינות ונוחות המבוססות על ממשק משתמש יעיל. מכונות אלו פונות אל הקהל הביתי ואינן דורשות רקע מקצועי. הן מצליחות להפיק את מלוא הפוטנציאל שלהן גם בשימוש רגיל וקבוע. בדקו האם למכונה יש תחושה נעימה והאם היא דורשת ניסיון כדי להפעילה. במכונות מורכבות נסו להתמקד בעיקר בחורים במגש הטפטוף, בידית, בדוד המים, במיקום כפתורי ההפעלה ובפונקציות הנוספות.

פרמטר שלישי אותו כדאי לבדוק כאשר קונים מכונת קפה מצוין על גבי המפרט הטכני. לא משנה איזו מכונה אתם רוכשים או מה התקציב העומד לרשותכם, קראו את המפרט ובררו על זמן החימום הרגיל, לחץ משאבה וזמן החימום להקצפה. הבחינו בין סוגים שונים של מכונות וקחו בחשבון פרמטרים כגון יצרן, שיטת הפעלה ומספר פיות מזיגה. מבחינת חומר גלם, בדקו את ההבדלים בין קפה טחון, פולי קפה, קפסולות או פודים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה