5.7.2014

טלוויזיות במבצע - מה חשוב לבדוק?

שוק מכשירי החשמל בארץ עבר טלטלה גדולה מאוד בשנים האחרונות וכיום רובו נשלט על ידי רשתות גדולות אשר נאבקות ביניהן על ליבו של הצרכן הישראלי. מצב זה מביא למבצעים שיווק אגרסיביים ובעיקר ימי מכירות "מיוחדים" בהם מוצאים מכשירי חשמל בהנחות גדולות יחסית.

למרות שקל להתפתות ולרכוש טלוויזיה במבצע במחיר הנע בסביבות ה- 1000 ש"ח, ישנם הרבה מאוד פרמטרים חשובים שצריך לבדוק לפני שרוכשים דגם מסוים.

טלויזיות במבצע

ייבוא רשמי - האם הגוף המוכר את הטלוויזיה הוא יבואן רשמי של הספק והאם הוא מספק גם תעודת אחריות וקבלה? מבלי תעודת האחריות והקבלה, כל קלקול של הטלוויזיה ידרוש מהקונה לשלם מחיר מלא במעבדות מורשות של החברה, או להסתכן ולחפש מעבדות בלתי מורשות.

כתוביות בעברית - כיום כמעט כל טלוויזיה כוללת גם שקע USB. עם זאת, לא לכל הטלוויזיות יש תמיכה בכתוביות בעברית, או שיש צורך לחפש עדכונים ברשת שיוסיפו את התמיכה הזו. גם אם איש המכירות מתעקש שהדגם תומך בעברית, יש לבדוק קודם כל את התאימות בפורומים שונים ברשת העוסקים בקולנוע ביתי.

Full HD או HD Ready? - כיום כל הטלוויזיות הנמכרות בשוק הן טלוויזיות בהפרדה גבוהה, אך רזולוציות אלו מתחלקות לשתיים : הרזולוציה הנמוכה יותר מכונה 720P וטלווזיה שזו הרזולוציה המקסימאלית שלה נקראת HD Ready. לעומת זאת, טלווזיה שתומכת ברזולוציה הגבוהה של 1080P מוגדרת כטלווזית Full HD.

למרות שכיום קשה להבחין בין שני סוגי הרזולוציות, מי שמקרין סרטים ברזולוציה של 1080P או מנוי בחברות הלווין והכבלים, ייהנה מרזולוציה גבוהה יותר. גם גיימרים עשויים ליהנות מיתרונות ה- HD אם הם מחברים את המסך כדי לשחק על מסך הטלווזיה, וקונסולות המשחקים העתידיות גם כן יתמכו ברזולציה של Full HD.

יצרן -אם בעבר הייתה רשימה מצומצמת של יצרנים טובים יותר וטובים פחות, היום ישנם עשרות סוגים שונים של יצרנים. לדוגמה, חברות קוריאניות וסיניות כגון LG ו -  HiSense הצליחו להציג טלוויזיות עם איכות תמונה טובה למדי במחירים אטרקטיביים. לפיכך, מראה עיניים טוב יותר מהסתמכות על מותג כזה או אחר.

טלוויזיה ארוזה או מתצוגה - חלק גדול מן הטלוויזיות במבצע הן טלוויזיות מתצוגה ולכן המחיר שלהן הוא נמוך במיוחד. בדרך כלל נורת המסך של המכשיר יכולה להחזיק עוד שנים ארוכות, אך יש לבדוק כי אין בטלוויזיה תקלות אחרות כגון שריטות על המסך. לעיתים מתקיימות מכירות זולות במיוחד של פריטים מתצוגה בנות יום אחד או יומיים, ולכן חשוב להתקשר לחנות ולברר אם הדגם הספציפי בו אתם מעוניינים עדיין במלאי.

מבצעים בשטח

כמו שכתבנו בתחילה, תחום מכשירי החשמל הוא תחום תחרותי במיוחד, ולכן חשוב לדעת שמרבית החנויות הגדולות בתחום לא מספקות מחירים בטלפון וחלקן גם לא מוצגות באתרי השוואת מחירים. אם הצרכן הוא בעל כושר מיקוח, הוא יכול להוריד את מחיר הטלוויזיה בעוד כמה מאות שקלים או לקבל הצעת מחיר מחנות מתחרה (לעיתים קרובות חנויות חשמל מתחרות יושבות ממש באותו המתחם).

כמו כן, אין לחץ אמיתי של זמן על הקונה מכיוון שמבצעים על מכשירי חשמל נערכים כל השנה ובניגוד לתחומים אחרים כגון תחום האופנה, הם אינם עונתיים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה