3.1.2014

סמסונג טאבלט

כאשר הוצג לראשונה האייפד של אפל, רבים וטובים התייחסו אליו בביטול בתור "אייפון גדול", אך במהרה הסתבר כי האייפד אכן חולל מהפכה והפך להיות מתחרה מר של המחשבים הניידים, זאת באמצעות מסך גדול יחסית שמאפשר ליהנות מגלישה ממש כמו במחשב בנוסף על שלל אפליקציות שכבר היו מוכרות מעולם הסמטארפונים.

בתחילה אכן היה נראה כי אייפד הצליחה לפתוח פער מן המתחרים והציעה מכשיר ייחודי שלא היה לו שום מתחרה ראוי, אך כיום ישנו מבחר גדול מאוד של טאבלטים אשר חלק גדול מהם מבוססים על מערכת ההפעלה האנדרואיד. אחת מהחברות הנחשבות ביותר בתחום זה היא חברת סמסונג.

על מנת שתוכלו לבחור בדגם המתאים עבורכם, הכנו מדריך קצר המפרט את ההבדלים בין שלושת הטאבלטים העיקריים של סאמסונג.

Galaxy Tab

הגלקסי טאב היא סדרת המכשירים הראשונה אותה הוציאה סמסונג והיא שואבת את שמה מסדרת הסמארטפונים הפופולאריים של גלקסי. בסדרה יש מספר מכשירים, כאשר המספר העוקב אחר שם המכשיר בדרך כלל מציין את גודל המסך, החל מגודל של שלושה אינץ, ועד לגודל של 10.1 אינץ (דומה לגודלו של האייפד המקורי).
הדגמים הנוכחיים של הגלאקסי טאב כוללים מעבדים כפולי ליבה מתוצרת Nvidia, נפחי אחסון שבין 1  ג'יגה ל - 32 ג'יגה ושתי מצלמות, אחד קדמית בגודל 2 מגה פיקסל ואחת אחורית בגודל 3 מגה פיקסל. בנוסף לכך, מודל ה - 10.1 אינץ כולל גם טכנולוגיית מסך PLS המבטיחה תצוגה חדה במיוחד וצבעים עשירים בדומה לטכנולוגיית ה - IPS המוכרת ממסכי המחשב.

יתרון חשוב מאוד  של סדרת הגלאקסי טאב לעומת האייפד היא התמיכה בטכנולוגיית הפלאש, כך למעשה ניתן לצפות בכל סוגי האתרים, גם כאלו העושים שימוש מסיבי בפלאש.


Galaxy Note

ה - Galaxy Note הוא למעשה שילוב בין טלפון חכם (סמטארפון) וטאבלט, למרות שיש כאלו אשר מעדיפים להתייחס אליו בתוך "מחשב כף יד". המכשיר בגרסתו האחרונה מציג מסך גדול למדי של 5.3 אינץ ברזולוציית HD ועט מגע המאפשרת לכתוב בצורה נוחה יותר מאשר באמצעות מקלדת וירטואלית רגילה.

כמו כן, המצלמה והממשק של המכשיר עומדים בקנה אחד עם המצלמה והממשק של הסמארטפונים מסדרת גאלקסי : המצלמה האחורית בגודל 8 מגה פיקסל, מצלמת תמונות ב - Full HD  וכוללת גם פלאש. המצלמה הקדמית המיועדת לשיחות וידאו הוא בגודל 3 מגה פיקסל. מעבר לכך, הממשק של המכשיר הוא TouchWiz 4.0 אשר זהה לזה של מכשירי הגלקסי 2 ו - 3.


נקסוס 10

נקסוס 10 הוא טאבלט שפותח בשילוב עם גוגל ואינו משווק באופן רשמי בישראל, אף כי יש רבים אשר מייבאים אותו בצורה לא רשמית. מדובר במכשיר בפורמט רחב ונוח במיוחד לאחיזה אשר כולל שני רמקולים ולכן מאפשר ניגון בסטריאו. המצלמה האחורית שלו היא אמנם ברזולוציה של 5 מגה פיקסל בלבד, אך היא כוללת גם פלאש שהיא תכונה נדירה למדי בטאבלטים.

גם מבחינת רזולוציה, הנקסוס 10 הוא בעל רזולוציה גבוהה יותר מאשר כל טאבלט סמסונג אחר, ולמעשה המתחרה היחידה שלו הוא מסך הרטינה של האייפד. מסיבות אלו, קל להבין מדוע רבים מעדיפים לרכוש אותו למרות החוסר בייבוא רשמי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה