15.9.2011

פלזמה או LCD - איך לבחור מסך טלוויזיה ?

מה עדיף פלזמה או LCD?

בעבר הלא רחוק היו קיימים מעט סוגי טלוויזיות כאשר כל מה שהבדיל בין אחת לשנייה הוא גודל המסך, החברה המייצרת והאם מדובר במסך שטוח או לא. בעוד שבעבר התרגלנו למראה הטלוויזיות עם החלק האחורי הגדול והמגושם כיום ניתן לרכוש מסכי ענק דקים ואיכותיים אשר מספקים שעות של הנאה צרופה ומהנה – אלה הם מסכי הפלזמה וה- LCD. אך מה ההבדל בין שני מסכי טלוויזיה אלה וכיצד נדע במי מהם לבחור? להלן 4 הבדלים חשובים ביותר לתשומת לבכם :


גודל מסך

אם ברשותכם סלון או חדר טלוויזיה גדולים מאוד, אשר מרחק הצפייה מהטלוויזיה עולה על 6 מטרים רצוי לבחור מסך פלזמה שכן מסך טלוויזיה זה חושף יותר איכויות ככל שהוא גדול יותר. עבור גדלי הביניים (עד 37 אינטש) מומלץ לבחור מסך LCD.
איך לבחור טלוויזיה ?

השפעת התאורה הסביבתית

מסכי הפלזמה וה- LCD פועלים בטכנולוגיות העברה ועיבוד תמונה שונות, אשר מתבטאות באיכויות שונות בהתאם לתאורת הסביבה בהם הם נמצאים. מסך פלזמה משקף את תאורת החדר, דבר אשר לעיתים עלול להפריע כאשר מנורת הסלון או קרני השמש משתקפים במסך. במסך LCD תופעה זו איננה קיימת אך יש לציין כי מסך זה מתקשה להציג תמונה בהירה בחדרים חשוכים, דבר אשר כן מצטיין בו מסך הפלזמה.

מגוון הצבעים ושילובם ההרמוני

מסכי פלזמה מאפשרים ליהנות מהמגוון העשיר ביותר של שילובי הצבעים אשר נקלטים במעבד התמונה. לכן, מסכי פלזמה הינם מסכי הבחירה עבור כל אותם אלה אשר נהנים לצפות בסרטי קולנוע באיכות שידור גבוהה (של DVD למשל) או משתמשים במסך לטובת עמדות משחק ניידות כגון play station.

"שמעתי שמסכי פלזמה אינם תומכים בשידורי HD (High Definition)..."
ואמנם, מסכי הפלזמה של תחילת שנות האלפיים באמת לא תאמו לטכנולוגיות שידור זו אך כיום, עשר שנים לאחר מכן, רוב מסכי הפלזמה תומכים אף הם בדומה למסכי ה- LCD בשידורי HD.

ובכל מקרה, בחירת מסך טלוויזיה היא לא בחירה קלה. בטרם תפנו לרכוש טלוויזיה חדשה הקפידו לאפיין את הצרכים שלכם ממנה וגם את המקום בו היא ממוקמת מאחר וכפי שראיתם, לתאורה הסביבתית חשיבות מכרעת על איכות התמונה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה