18.10.2011

סטרימרים - מדריך לקניית מזרים מדיה, מה זה סטרימר?



סטרימר - מזרימדיה
המדריך השלם לרכישת סטרימר ביתי

ריבוי קבצי המולטימדיה הקיימים היום (וידיאו, אודיו, תמונות וכדומה) הוא ברכה כמעט לכל אחד, מהמשתמש הממוצע במחשב הביתי ועד לפריק הטכנולוגיה הגדול ביותר. אך לעיתים, דווקא ריבוי האפשרויות הזה עלול להביא לקושי – קושי בהתאמה בין הקובץ לבין הפורמט בו נרצה להשתמש. סטרימר (Streamer), או מזרים מדיה בעברית, מתיימר לפתור את הבעיה הזו – וברוב הפעמים גם מצליח.

ליהנות מכל העולמות שמציע העידן המודרני - במקום אחד
עד השנים האחרונות הסדר העולמי-טכנולוגי היה ידוע ומוסכם מראש: בוידיאו וב-DVD רואים סרטים; הרדיו, הקומפקט דיסק וה-iPod מאפשרים להאזין למוזיקה; המצלמה מתעדת תמונות. כל סוג קובץ אילץ את המשתמש להפעיל אמצעי מסוים, שאינו קשור כלל ליתר מכשירי המולטימדיה בבית.

אמנם המחשבים של היום מסוגלים להשתמש בצורה יפה בחלק גדול מהקבצים הללו, אך הם דורשים התאמות רבות וגם לאחריהן מספקים איכות לא מושלמת. יש כאן צורך במכשיר אחד, ש'יתווך' בין כל המכשירים ויציג את כל הארסנל הבידורי שקיים בבית על מסך הטלוויזיה.

במשך השנים, נעשו ניסיונות רבים להציע למשתמש הביתי מכשיר כזה, כמו המחשב הסלוני, ה-HTPC, אך הם נכשלו. כעת, נדמה כי סטרימר (מעריציו הישראליים כבר מצאו לו כינוי: מזרימדיה), מושך לא מעט לקוחות ומצליח למלא את הריק הזה במלואו.
סטרימר -מזרים המדיה

אילו קבצים צריך 'להכיר' סטרימר ממוצע?
כדי להבטיח לעצמך מזרים מדיה איכותי, עליך לשים לב לכמה וכמה תכונות, עליהן נפרט בהמשך. אך הכלל הראשון שצריך ללוות אותך בעת הקנייה הוא: התאמה. נכון, אפשר להגיד את זה כמעט כל על מכשיר חשמלי, אך ברכישת סטרימרים מדובר בהכרח ולא באופציה. המכשיר חייב להתאים לקבצים בהם אתה משתמש.

לכן, אם אתה מרבה לשמוע מוזיקה, קבצי WAV, MP3 ו-WMA חייבים להיות מוכרים על ידי הסטרימר שלך. אם אתה מייעד את הסטרימר לצפייה בסרטים, MPEG, DivX, AVI, MOV ו-MKV (לאיכות HD) יהיו חייבים להיות חלק ממנו. צפייה בתמונות תחייב תמיכה ב-GIF, JPG, BMP ו-PNG.

יחסים עם מסך הטלוויזיה
יכולות הסטרימר משפיעות גם על התצוגה כמובן, משום שכל תמונה שתופיע על המסך עוברת 'סינון' והתאמה דרכו. לכן, רצוי שיהיו בו כמה תכונות חשובות:

  • תדר תצוגה רחב – המהירות בה מתחלפת תמונת המסך. HZ100 יכין אותך לעתיד (כיום בישראל התדר המקסימלי הוא 60), אך עבור חובבי הנוסטלגיה מומלץ גם לבדוק אפשרות לתדר נמוך יחסית, שמעניק תחושה של צילום ישן.
  • אפשרות לשינוי יחס התמונה (מ-4:3 ל-16:9 ולהיפך)
  • יכולת לתזמן את הקול והתמונה, במקרה שהסאונד 'בורח'
  • שינוי מראה הכתוביות וגודלן (אפשרי רק אם הן נמצאות על קובץ חיצוני ולא כחלק מהקובץ של הסרט עצמו)

הדרך להעברת קבצים אל הסטרימר
אחת התכונות האהובות והחשובות ביותר שמציעים מזרימי מדיה שונים, היא היכולת לשאוב מידע מכלי מולטימדיה אחר, מבלי לבצע העתקה והעברה של קבצים. אבל, התכונה הזו אפשרית אך ורק אם שני הכלים הללו מקושרים ביניהם ברשת ביתית – אלחוטית או קווית.

נכון להיום, מזרים מדיה ברשת האלחוטית אינו פועל בצורה מושלמת וסובל לא אחת מניתוקים או שיבושים בקליטה. מצד שני, סטרימרים המחוברים בצורה קווית ידרשו מתיחת כבלים אל נקודת החיבור של הרשת, או מיקום קבוע בצמוד אליה.

אלו לא שתי הדרכים היחידות בהן ניתן להזרים קבצים אל הסטרימר. ניתן לחבר לרוב הסטרימרים דיסק קשיח חיצוני או כל זיכרון נייד אחר, ממנו יישאבו הנתונים. בנוסף, ישנם מזרימי מדיה שכוללים דיסק קשיח מובנה, בו ניתן לשמור את הקבצים, ממש כמו במחשב ביתי רגיל – מה שמאפשר לך גם לקחת את הסטרימר איתך למקומות שונים.

לא לשכוח ש...
  • לא כל סטרימר תומך בעברית. חשוב גם לבדוק את רמת התמיכה (האם הוא קורא גם קבצים בעברית והאם התפריט מוצע בעברית)
  • ישנם סטרימרים שכוללים גם דפדפנים לגלישה ברשת, אך רובם עדיין איטיים למדי
  • אם קנית מזרימדיה אלחוטי, בדוק האם הוא מגיע עם אנטנה לשיפור הקליטה, או שעליך לרכוש אותה בעצמך
  • חפש מזרימי מדיה שמגיעים עם כבל HDMI. אתה עוד תיהנה ממנו
  • וודא כי החיבורים בסטרימר מתאימים לאלו שבמסך שלך – אחרת כלום לא יעבוד
  • המחירים בשוק מאוד רחבים. מזרים מדיה בסיסי יעלה כ-300 ₪, בעוד מכשיר משוכלל שכולל תמיכת HD, רשת אלחוטית וכונן קשיח, יגיע ל-3,000 ₪ ויותר
בהמשך סרטים של סקירות מוצרים וטיפים נוספים לבחירת סטרימר ביתי



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה